SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri dâhilin eleştiri olan bu iki kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman henüz heveslihava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması dâhilin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı meselelemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Hassaten SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak dâhilin meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı bir zaman henüz heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli fark da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu konum farklıdır. SEO çkızılışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir trafik akışı sağlamlar.
Bu iki kavram, dâhilerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise gaye henüz ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çkızılışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu demek değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz hayır ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.