Logo nedir? Lafız mealı olarak kaynak önlığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı işi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda söz mealının haricinde, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan can yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı berenarı önemlidir. öteki taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını yapacak can yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çaldatmaışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, işletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğiştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin elan çok yeğleme edilebilir. Bir bir sektörde faaliyet gösteren işletmelerin genellikle logoları kesimü söz gelişi değer. Ancak ansızın okkalı kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çaldatmaışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, hafif anlaşılır, yolırlanması hafif, olanaklı evetğunca az skorda renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve anlaşma tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koskocaman muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine makul olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıkeşik ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat da temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma kucakin logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı meal bakımında bu marifet çok önemlidir.